Pokud bereme v potaz začínající eshopy, tak ženy mají oproti mužům velkou výhodu.

Není to pravidlem, ale průzkum ukázal, že nový eshop založen mužskou populací je v mnoha případech naplněn jen přes externího dodavatele, což samozřejmě samo o sobě není nic neobvyklého nebo nesprávně, ale tento dodavatel již má několik svých odběratelů, kdy takto vytvořen nový eshop se musí smířit s již existující konkurencí se stejným sortimentem. Samozřejmě odlišit se může například vylepšeným popisem nabízeného sortimentu, poskytovanými premium službami pro zákazníka nebo jinými benefity a samozřejmě nevylučujeme, že i takový eshop nemůže být úspěšný.

Naproti tomu eshop založen něžným pohlavím je více pragmatický. Velkým trendem jsou například eshopy s takzvaným handmade zbožím, tedy originální zboží vytvořeno ručně nebo jednoduše doma, jehož hlavním propagačním kanálem je v dnešní době Instagram, což je mimochodem sociální síť s převážnou většinou žen.

Podle průzkumů vyhledávačů zboží jako je Heureka nebo Zboží jsou také dlouhodobě nejprodávanějším zbožím kromě elektroniky například dětské zboží, módní oblečení a doplňky nebo kosmetika, kde se ženy řekněme si upřímně vyznají opravdu lépe než muži.

Úspěch eshopu tkví v originalitě

Aby eshop fungoval musí mít svou vlastní identitu, know-how a příběh například ve formě blogu. A právě to je další velkou výhodou pokud se v nabízeném zboží dokonale vyznáte a jste ochoten pomoci nebo poradit. Vyhledávače jako Google nabo Seznam milují nový obsah psaný vlastními slovy, který je zároveň přínosem pro hledajícího, což napomáhá aby se eshop dostal na přední místa ve vyhledávání a tím samozřejmě automaticky přispívá k vyšší návštěvnosti a zisku.

Určitě se dá říci, že takový eshop dokážou vytvořit a úspěšně provozovat i pánové, ale čistě ze statistického hlediska je to právě žena, která má k tomu předpoklady. Mimo jiné relativně úspěšné eshopy začínali v mnoha případech například na mateřské dovolené.

Jak na tvorbu vlastního eshopu?

Nejrychlejší a asi i nejlevnější způsob je tvorba eshopu formou pronájmu v některém z redakčních systémů, jako je například WEXBO.com. Takto vytvořený eshop nevyžaduje dovednosti programátora nebo grafika, protože si vybíráte z již před-vytvořených šablon, které jen upravíte podle vlastních představ. Další nespornou výhodou jsou minimální vstupní náklady a rychlost vytvoření takového eshopu. Cena vytvoření eshopu se pohybuje od 300Kč/měsíčně a zvládnou jej vytvořit i méně zkušený uživatelé internetu již za pár minut.

Statistice úspěšnosti žen v inerentovom podnikání přispívá i fakt, že v posledních letech úřady zaznamenávají prudký nárůst žen podnikatelek oproti tomu, jak je to v poměru mužů podnikatelů za ostatní roky. Bude tedy zajímavé sledovat jak to bude v oblasti ecommerce. Možná konečně profesní oblast, ve které budou ženy-líderky dominovat?