Také pořád hubnete a vaše snahy nepadají zrovna na úrodnou půdu? Zřejmě někde děláte chybu!
K tomu, aby vaše hubnutí bylo úspěšné, budete muset pochopit jeho mechanismus. Člověk je v podstatě stroj. Stroj, který k tomu, aby dobře fungoval, potřebuje palivo. A tím pro nás jsou potraviny.

Kdy začínáme tloustnout?

Pokud jíte přesně to množství, které tělo potřebuje k vykonávání svých funkcí (svaly k pohybu, mozek k myšlení, srdce k rozvádění krve do těla), máte svou váhu. Pokud mu však dodáváte více energie, než kterou dokáže zužitkovat, mění se energie z potravy na tuk. To si pak tělo ukládá na různých místech a vy přibíráte na váze. V tom případě je na místě začít se tohoto tuku zbavovat. Správným způsobem!

Zbavte se tukové tkáně, ne svalové!

V první řadě si uvědomte, že za hubnutí je možné považovat pokles hmoty tukové tkáně, nikoliv vody, nebo dokonce tkáně svalové. A tohoto docílíte jediným způsobem – když začnete vydávat více energie, než jí přijímáte. To znamená pohyb a počítání kalorií.

Zapomeňte na přísné diety

V každém případě zavrhněte radikální přísné diety. Ty vám sice sníží kalorický příjem, ale často jsou ochuzeny o základní živiny, bez nichž se organismus neobejde. Když zkrátka hubnout, tak zdravě. A pomalu. Pamatujte si, že nadbytečných kalorií bychom se měli zbavovat stejnou rychlostí, jakou jsme je nabírali.

Vyzkoušejte ketodietu

Jednou z pro tělo „zdravějších“ diet je například dieta proteinová neboli ketodieta. Ta totiž snižuje příjem sacharidů, nikoliv bílkovin, jichž si naopak dopřáváte hojné množství. Výsledkem je právě stav, kdy začnete přicházet o tuky, ne o svaly. Více se o této dietě dozvíte z recenzí na ketodietu, kde jsou uvedeny zkušenosti konkrétních žen s ketodietou (mezi nimiž nechybí ani známé osobnosti).

BMI může být zavádějící

Jistým pomocníkem při hubnutí je i výpočet BMI (Body Mass Index). Počítejte ovšem s tím, že tento index tělesné hmotnosti nerozlišuje tukovou hmotu od svalové. Zatímco svaly tělu prospívají, tuky nikoliv. Jedinec, za jehož vyšší váhou stojí svalová hmota, na tom může být stejně jako ten, za jehož nadváhou stojí nadmíra tuku. Proto spíše doporučujeme investici do speciální váhy, která uživatele informuje i o množství svalové tkáně a vody v těle.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here