Jak jinak se nazývá cvičení, které dokonale prospívá našemu srdci? No přeci kardio cvičení. Právě kardiovaskulárním cvičením můžete posílit činnost svého srdce a udržet jej tak zdravé a silné. Nutně nemusíte patřit mezi vytrvalé běžce, existuje totiž celá řada jiných aktivit, které jsou našemu srdíčku prospěšné. Chcete vědět, jaké to jsou?

Jak jinak se nazývá cvičení, které dokonale prospívá našemu srdci? No přeci kardio cvičení. Právě kardiovaskulárním cvičením můžete posílit činnost svého srdce a udržet jej tak zdravé a silné. Nutně nemusíte patřit mezi vytrvalé běžce, existuje totiž celá řada jiných aktivit, které jsou našemu srdíčku prospěšné. Chcete vědět, jaké to jsou?

První činnost, která dokonale rozproudí váš tep a podpoří srdeční činnost je spinning. Díky spinningu také posílíte dolní končetiny a posílíte zadeček. Pokud si zajdete na spinning do posilovny, zajistíte si tak skupinovou zábavu. Můžete vytáhnout i kamarádku, což pro vás bude dvojnásobná zábava. Další výhodou skupinového spinningu je, že žádná žena nechce být ta “nejméně výkonná”, tudíž spinning je i tak trochu sport konkurenčního charakteru. Máte-li ale možnost mít spinningové kolo doma, určitě si ho pořiďte, při jízdě můžete sledovat televizi nebo poslouchat vámi zvolenou hudbu.

Druhou činnost, kterou si zamilují především moderní a mladé ženy, by mohl být tanec. Nikde ale není psáno, že si doma nemohou zatrsat i ženy starší, ba naopak to je jednoduchá, nenáročná činnost, která prospívá vašemu srdíčku. Tancovat můžete na všechny vaše oblíbené skladby. Několikrát týdně tancujte doma nebo na diskotéce alespoň po dobu 20-30 minut. Uvidíte, že budete mít i pak lepší fyzickou kondici.
Třetí činnost jménem turistika doporučujeme především starším ženám a těm, které nejsou zvyklé se příliš hýbat. Turistika je zábavný, jednoduchý a levný způsob, jak spojit uvolnění mysli s pohybem. Nejen že děláte něco pro své srdce a psychickou stránku, ale také posilujete své nohy a trávíte čas na čerstvém vzduchu. Navíc pokud budete turistika provozovat s blízkou osobou, bude to pro vás ještě větší zábava.

Čtvrtá činnost by mohla být vhodná zejména pro muže, ale může se líbit i ženám. Jde o kanoistiku a jízdu na kajaku. Tato činnost a pohybová aktivita je vhodná zejména pro osoby, které jsou už unavené z věčného vysedávání v tělocvičně. Sportování venku, zejména pak na vodě, je zábavný způsob. Dokonale posílíte horní část svého těla a vaše tepová frekvence se zvýší. Spodní část odpočívá, přičemž je dobré tuto přestávku poté vykompenzovat ještě jinou pohybovou aktivitou zaměřenou především na spodní část těla. Například skákáním přes švihadlo. Můžete si zadovádět jako malé dítě a přitom posílíte své tělo a zvýšíte opět svůj tep. Spálíte kalorie a vaše srdíčko si opět “zacvičí” s vámi.

Další jednoduchý způsob, jak provádět kardio cvičení, se jmenuje plavání. Nejen že při této aktivitě si neničíte klouby, ale navíc spalujete vcelku rychle přebytečné kalorie. Při plavání je malé riziko zranění a navíc si výborně odpočinete. Můžete plavat jak chcete: prsa, na zádech nebo “kraula”.